Жити «в моменті» чи встигнути все та вигоріти? FOMO і JOMO у юристів
Кожні два тижні в Міллер, юридична компанія проходить захід, який називаємо #МіллерТайм. Це коли всі сідають поруч і один з нас починає розкривати заздалегідь обрану цікаву НЕ юридичну тему. А далі зазвичай відбувається активне обговорення. Інколи настільки активне, що складно зупинити:)
Це спонукає нас ділитись своїми думками та краще пізнавати один одного в чомусь ще, крім роботи. Так ми турбуємося про психоемоційний стан колег і в такий спосіб обговорюємо важливі речі.
На цей раз спікером була HR-менеджер Компанії Alina Smolinska.
Вона розказала про ризики виникнення FOMO. І стверджувала, що у неї самої протилежний варіант FOMO — JOMO (але про це далі).
Отже, FOMO.
Як часто вас накриває тривога через ймовірність пропустити важливу новину, зустріч, вечірку або будь-що інше, що відбувається навколо вас?
І чи було таке, що ви без жодної особливої причини діставали телефон і скролили стрічки соціальних мереж?
Це все може бути ознаками FOMO або синдрому упущених можливостей (синдрому упущеної вигоди).
FOMO («Fear of missing out») — це стан, коли у людини виникає нав’язлива боязнь безглуздої витрати часу, побоювання, що вона живе недостатньо насиченим та яскравим життям. І провокується це, зокрема, і переглядом соціальних мереж.
Ось кілька характерних ознак синдрому упущених можливостей:
– Боязнь пропустити важливі новини і події;
– Порівняння свого життя з життям людей, яке вони транслюють у соцмережах;
– Нав’язливе бажання перевіряти соціальні мережі;
– Страх вчасно не відповісти на повідомлення;
– Постійне прагнення подобатися людям і отримувати схвалення;
– Залежність від смартфона, почуття дискомфорту, коли звичних гаджетів немає під рукою;
– Прагнення входити в будь-які форми соціальної комунікації;
– Використання соцмереж для самовираження і створення уявлення у інших, що людина «не відстає від життя».
JOMO.
Протилежний стан.
Це радість від пропущених подій, які несуться у мережі: непрочитаних новин/повідомлень, невідвіданих тусовок, непролайканих фотографій. Такий «тренд» описують як переосмислення давньої мудрості про те, що потрібно жити теперішнім моментом.
Є декілька принципів філософії JOMO і за сумісництвом способів, як позбутись FOMO:
– Старайтесь регулярно проводити час наодинці з собою та своїми думками;
– З правила №1 виходить інше. Проживати різні емоції — це корисно. Навіть якщо це сум або туга. Час від часу корисно давати собі посумувати, замість того, щоб шукати розваги в інтернеті;
– Почистіть стрічку в Instagram, Facebook і тд від тих і того, що викликає будь-які некомфортні переживання. Необхідно позбавити себе від зайвого інформаційного «сміття».
– Визначіть свої пріоритети та навчіться казати «ні». Тобто, якщо на вихідні ви запланували час з собою, а вам пропонують кудись піти (але ви не хочете), то навчіться відмовляти. В цьому випадку можна навіть скласти чіткий графік.
– Знайдіть собі хобі або захоплення, якому будете приділяти час;
– Як варіант, розробіть графік відвідування соцмереж і слідкуйте за тим, коли саме і для чого ви починаєте скролити соцмережі. Це допоможе зробити висновки.
Але в цьому всьому не забувайте про те, що спонтанність — теж добре:) Головне — баланс і власне самопочуття. Прислухайтесь до себе!
Окрім розповідей, наш HR провела з усіма тест, щоб визначити, що переважає саме у нас в компанії — FOMO чи JOMO. Пройти можна тут: .
Результати показали, що більшість все ж відчуває радість, пропускаючи певні події в житті, знаходячи час для себе на підзарядку.
І ми дуже тішимось з того, що не весь офіс палає в полум’ї ідеалістів … Вигорання ще ніколи не допомагало справі, особливо такій, де щодня треба відновлювати справедливість і допомагати іншим.
Гарного вам дня і прохолодних думок!