fbpx
+380 (67) 538 45 38

Виграли суд в апеляційній інстанції. Зобов’язали ДТЕК перерахувати «заборгованість» клієнта

18.11.21

Нарахування заборгованості за спожиту електричну енергію має бути обгрунтованим.

Саме таку позицію ми відстояли у Київському апеляційному суді, захистивши інтереси нашого клієнта, якому нарахували неіснуючі борги за комунальні послуги — ДТЕК їх перерахує.

Суд першої інстанції ми також виграли.

У ЧОМУ СУТЬ СПРАВИ?

У вересні 2018 року наш клієнт вирішив судитися з ПрАТ «Київобленерго» (нині — ДТЕК) через те, що отримав повідомлення про необхідність сплатити заборгованість у розмірі понад 80 тис грн. Це сталося раптово після того, як постачальник з ініціативи споживача замінив лічильник на більш сучасний. Тоді ж Київобленерго попередили, що у разі несплати відключать об’єкт від мережі.

Ці погрози ми заблокували ще на етапі слухання справи у Бориспільському міськрайонному суді Київської області на час розгляду та до прийняття остаточного рішення. І це рішення було прийняте на користь клієнта — заборгованість була визнана недійсною. Однак ДТЕК подав апеляційну скаргу і програв.

Важливі уточнення:

— наш клієнт регулярно сплачував рахунки за спожиті комунальні послуги, згідно з контрольними сумами (з моменту набуття права власності за 5 років до нарахування боргу);
— при заміні лічильника ніяких порушень не виявили;
— працівники ПрАТ «Київобленерго» ніколи не приходили на об’єкт, щоб зняти покази лічильника і не заявляли про недопуск контролерів до лічильника;
— ПрАТ «Київобленерго» не зміг надати достеменного розрахунку такої заборгованості та пояснень, з чого саме вона виникла.

НАША ПОЗИЦІЯ

Ми провели судово-економічну експертизу, яка підтверджує відсутність нормативного та документально підтвердження заборгованості, що не була спростована поясненнями чи доказами з боку «Київобленерго» (нині — ДТЕК).

Так само надавач послуг з електропостачання не пояснив, чому за наявності претензій за спожиті комунальні послуги протягом 5 років не було жодного виходу на об’єкт для перевірки чи попередження стосовно наявності заборгованості.

«За спожиті послуги необхідно платити. Але порядок виставлення рахунку за спожиті послуги має бути чітким та прозорим. Коли постачальник електроенергії раптово надсилає повідомлення про заборгованість на суму понад 80 тис грн, він щонайменше має пояснити, з якого періоду здійснювалося нарахування цієї заборгованості. Це законне права кожного споживача таких послуг», — коментує виграш в апеляції адвокат нашої компанії Anhelina Klymchuk, яка представляла інтереси клієнта в суді.

ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО?

Кожен має право на справедливий суд і забезпечення законних прав. Незалежно від того, чи це споживач електроенергії, чи постачальник-монополіст.