fbpx

Не забудьте про захист

19.12.20

Ви вклали душу, а конкурент скопіював ваш торгову марку та ще й контент вашої веб-сторінки?

Продовжуйте генерувати ідеї, але при цьому, не забувайте про ці прості поради від наших захисників інтелектуальної власності Ruslana KoshelJulia RyabetsKarina Panchenko :

1. Не забувайте здійснити технічний захист

Мабуть більшості відомо, що на програмному рівні веб-сторінки можна заборонити копіювання чи виділення тексту, або до скопійованого тексту автоматично прикріплювати посилання на сайт. Однак не всі пам’ятають, що на фотографії, малюнки обов’язково проставляти водяний знак.

Звичайно не секрет, що деякі користувачі навчилися справлятися із технічним захистом, тому, щоб ускладнити їм життя, не забувайте й про юридичний:

2. Не забувайте використовувати знак копірайту ©

Це найпростіший спосіб, щоб заявити про власне авторство на контент, наприклад статтю. Для цього навіть не обов’язково здійснювати державну реєстрацію, адже авторське право виникає з моменту створення вами твору. Саме тому датою створення буде вважатись дата публікації на сайті. Головне, щоб ваша ідея і твір були унікальними і новими, як кожен вихід на вулицю після карантину.

3. Реєструйте авторські права

Нехай це не викликає у вас внутрішніх конфліктів, але, попри те, що реєстрація необов’язкова, ми як юристи однозначно рекомендуємо це зробити – зареєструвати авторські права на твір. Навіщо? Такі вже ті юристи, адже це спростить доведення факту порушення ваших авторських прав, якщо конкурент все ж скопіює контент.
Водночас, це є актуально ще тоді, коли дизайн вашого сайту оригінальний та впізнаваний споживачами, адже у такому разі рекомендуємо зареєструвати авторське право на нього. Це надасть змогу лише вам використовувати розроблений дизайн зовнішнього вигляду сайту.

4. Зареєструйте вже нарешті вашу торгову марку (ТМ)

Ви однозначно використовуєте позначення для вирізнення власного бренду (наприклад – слово, літеру, цифру, картинку). Це і є торгова марка. Скоріш всього ви навіть використовуєте її у назві сайту, тобто як домен.
Із цим пов’язана ваша репутація, через що вас впізнають користувачі, а відповідно конкуренти в першу чергу намагаються скопіювати, адже так вони зможуть користуватися вашою репутацією та переманювати користувачів.
Найпростіший спосіб захисту – зареєструвати ТМ, отримавши виключне право користуватися ним навіть у домені. З цим не потрібно зволікати, адже ваш конкурент може зробити це раніше за вас і довести потім, що це ваше позначення, буде вкрай складно.

5. Публікуйте на сайті угоду користувача

Викладіть у ній правила функціонування вашого сайту та використання контенту.
Ось кілька важливих пунктів для вашої майбутньої угоди користувача:
– копіювання матеріалів сайту можливо лише за умови письмової згоди автора/адміністрації сайту чи проставлення посилання на першоджерело;
– користувач сайту не може передавати чи надавати доступ до елементів контенту третім особам;
– права на будь-який контент сайту (дизайн чи його елементи, аудіо, відео, текстові матеріали та фото) належать компанії/правовласнику/автору, а використання такого контенту здійснюється виключно у передбачений сайтом спосіб.

І не забувайте попередити про відповідальність за порушення правил використання контенту на вашому сайті, зокрема за його копіювання.

Якщо ж ваші конкуренти вкрай недобросовісні та скопіювали ваш контент, то пишіть/дзвоніть ми вже знаємо як діяти!