Безпека на мотоциклі — це романтика?

02.07.21

Усі ми спішимо встигнути якомога більше, а столичні затори цьому аж ніяк не сприяють. Тому деякі знаходять вихід у керуванні мотоциклом. Це і значно швидший транспорт, і генератор позитивних емоцій. Однак, це і джерело підвищеної небезпеки. Тому мотоциклістам треба бути ще більш обачними і відповідальними на дорозі.

Двоє з трьох партнерів Міллер, юридична компанія Masi Nayyem і Alexey Nosov — мотоциклісти. А Олексій, якого ми вже згадували у попередньому дописі, ще й президент клубу власників Ducati в Україні Desmo Owners Club UA.

Разом з нашими друзями з мотошколи The Riders ми зібрали юридичні та практичні поради для безпечного пересування містом на мотоциклі. Вони підкріплені досвідом і аналізом типових ситуацій на дорозі.

Зберігайте, щоб не загубити.

1. НЕВИДИМІСТЬ МОТОЦИКЛІВ

Мотоцикл менший та швидший за автомобіль. Тому водії авто дуже часто не помічають мотоциклістів, що стає причиною ДТП.

До того ж більшість водіїв авто “сидять” в телефонах і через це (у тому числі) часто неуважні. Щоб запобігти цьому, слід уникати сліпих зон водіїв, рухаючись з лівого чи правого краю полоси руху.

Крім того, якщо дозволяє швидкісний режим — треба рухатись на 15-20 км/год швидше швидкості потоку. Це робить вас помітнішим. Проте рух у тянучці чи пробці зі значно більшою швидкістю збільшує ризик ДТП.

І найважливіше. Суворо не рекомендуємо рухатись правіше правого та лівіше лівого авто. Тобто по узбіччю та зустрічній смузі. Бо там вас точно не очікують побачити.

2. РУХ МІЖРЯДДЯМ

Почнемо з того, що в правилах дорожнього руху (далі — ПДР) немає поняття “міжряддя”. Але є чіткі обмеження стосовно руху більше одного транспортного засобу в полосі та заборона їзди по дорожній розмітці.

Це, напевно, найпопулярніша тема для суперечок. Давайте розберемося в юридичній та практичній стороні питання.

Формально — навіть, якщо ви на мотоциклі, рух між рядами заборонений. Але на практиці — більшість мотоциклістів так і їздять, наприклад у заторі. Бо поміщаються між авто і швидші за них. І, виходячи з цієї точки зору, ми радимо пам’ятати про пораду № 1 щодо невидимості мотоцикла, рухатись повільно та обережно. Бо, якщо ви зачепите сусіднє авто, — відповідальність за недотримання бокового інтервалу будете нести саме ви.

І просимо пам’ятати: дуже багато водіїв відволікаються на телефони. Тому, якщо вам здається очевидним, що вас мають побачити чи водій має помітити, що він змінює смугу прямо перед вами, — допустіть той факт що він в цей час просто дивиться сторіз в “Інсті”.

3. ШВИДКІСТЬ

Більшість мотоциклів розганяється в рази швидше за автомобіль і їх гранична швидкість теж значно більша. І це може провокувати водія двоколісного транспорту. Тому пам’ятайте, що причиною 90% аварій (з тяжкими наслідками) з мотоциклами було саме перевищення швидкості.

До того ж, зараз літо і відповідно до адаптивних правил — на деяких ділянках дороги дозволена швидкість 80 км/год, на інших — лише 50 км/год. Тому будьте пильні та дотримуйтесь ПДР.

4. ПЕРЕХРЕСТЯ

Перехрестя – це складна ділянка вулично-шляхової мережі, яка вимагає від водіїв концентрації уваги та неухильного дотримання правил.

Ми ж даємо на 100% практичну пораду. І вона полягає в тому, що не треба стартувати першим зі світлофора при проїзді перехресть. Оскільки недобросовісні водії авто можуть виїхати на жовтий чи червоний сигнал світлофора і це призведе до ДТП. Краще пропустіть вперед декілька авто.

Також більшість мотоциклістів полюбляють зупинятись першими на перехресті. Варто пам’ятати, що позаду їдуть автомобілі і вони можуть вас не побачити. Постійно моніторте ситуацію в дзеркалах і за можливості не ставте на нейтральну передачу мотоцикл до того часу, поки автомобіль позаду повністю не зупиниться.

На перехресті потрібно стояти так, щоб вам було добре видно дорожню обстановку. Задля своєї безпеки переконайтесь у тому, що ніхто не їде поперек дороги, на якій зупинились ви.

Також не треба відкривати газ на повну, намагайтесь проїхати перехрестя спокійно та уважно, оскільки достатньо багато ДТП стається саме там. Є багато інших місць, де можна випробувати можливості мотоциклу.

5. ПЕРЕСТРОЮВАННЯ

Під час будь-якої зміни напрямку руху необхідно включати покажчики повороту. Подача світлового сигналу повинна проводитися завчасно, до початку виконання маневру і припинятися негайно після його завершення. Сподіваємось, не треба нагадувати, що це і водіїв авто стосується.
При цьому подача сигналу не дає водієві мотоцикла переваги.

Перед перестроюванням необхідно впевнитися, що це не завадить іншим учасникам руху та не створить аварійної ситуації.

Водій повинен пропустити вперед тих, хто вже їде по смузі, на яку він збирається перестроїтися.

Важливо! При одночасному перестроюванні двох транспортних засобів першим їде той, що праворуч, а інший поступається.

На мото при перестроюванні варто дивитись не тільки у дзеркала, а ще й впевнитись в безпечності свого маневру шляхом повороту голови.

Зверніть увагу!

“У разі, якщо вас зупинила патрульна поліція, аби попередити порушення ваших прав та спростити для себе процедуру можливого оскарження їх дій, радимо:

– попросити поліцейського/поліцейських представитись, пред’явити посвідчення. Не забудьте зафіксувати цю інформацію;

– під час спілкування з поліцією або ж затримання ви маєте право зателефонувати адвокатові для консультації чи викликати його на місце події;

– не підписуйте жодні документи, складені поліцейськими, до їх ретельного вивчення. Якщо з чимось не згодні чи маєте доповнення — обов’язково письмово зазначте це перед підписом;

– якщо відчуваєте, що ваш контакт з поліцією загрожує вашим правам, за можливості здійснюйте відео та аудіо фіксацію події. Також маєте право викликати на місце події за номером “102” інших поліцейських.

То ж будьте обережні на дорозі, бо тільки знання ПДР, накатані години і професійні адвокати вам допоможуть у будь-якій незрозумілій ситуації”

коментує адвокат Міллер, юридична компанія Marina Soroka.

Гарно катнути, шановні мотоциклісти!
Та бережіть себе.