6500 грн за «єПідтримкою»: як визначити, хто точно отримає допомогу від держави?
Уряд призначив 6500 грн допомоги застрахованим працівникам, які не можуть працювати через війну. Йдеться, зокрема, про найманих співробітників, за яких сплачується ЄСВ та ФОПів усіх груп.
Однак, виникає багато питань стосовно визначення осіб, які підпадають під встановлені державою критерії відбору для отримання допомоги.
Це питання вкрай актуальне для працівників великих мережевих підприємств — супермаркетів, магазинів електроніки тощо, відділення яких розташовані по всій країні. А суперечливим виявилось те, на якій саме території громадяни можуть отримувати цю допомогу.
Ознаки, яким повинні відповідати громадяни для отримання грошей:
- бути на обліку як платники ЄСВ
- перебувати (юридична адреса роботодавця на 1 число місяця) в окремих адміністративно-територіальних одиницях за переліком, що затверджується Кабміном за поданням ДСНС, де тривають бойові дії
- подати податкову звітність за IV квартал 2021 року або річну звітність за 2021 рік
- не бути бюджетними установами, фондами загальнообов’язкового державного страхування
Як держава визначає тих, хто може отримати фінансову допомогу?
Головне — факт сплати ЄСВ за відповідний період та офіційне місцезнаходження роботодавця.
ФОПи та юридичні особи сплачують ЄСВ за себе та за найманих працівників у тому регіоні, де вони офіційно зареєстровані, та де визначено їх офіційне місцезнаходження. Самі ж працівники нічого не сплачують, за них це робить роботодавець.
Інформацію для Мінцифри про сплату ЄСВ надає Пенсійний фонд України разом з Державною податковою службою. Ці відомості прив’язані до кожної конкретного регіону та містяться у відповідних реєстрах.
Таким чином, отриманню допомоги підлягають усі наймані працівники, які зареєстровані на підприємствах, офіційне місцезнаходження та факт сплати податків і зборів перебуває на визначених територіях.
Що це все означає на практиці?
Якщо роботодавець офіційно зареєстрований, платить податки та збори за своїх співробітників у Києві, то відповідно всі співробітники отримають фінансову допомогу.
Навіть якщо фізично вони працюють в іншому регіоні, на території якого не відбувається бойових дій.
Можлива й зворотна ситуація — ФОП чи юридична особа зареєстровані в регіоні, де бойові дії не ведуться (наприклад Вінниця), але фактичне місце проведення діяльності відбувається в Київській області. То такі співробітники не зможуть отримати фінансову допомогу від держави, оскільки ЄСВ сплачується у Вінницькій області.
«Ця ситуація вкотре показує важливість офіційного працевлаштування, сплати податків та зборів, а також правильного ведення бухгалтерського обліку на підприємствах»,
коментує адвокат практики судових спорів Андрій Новак.